15 Şubat 2013 Cuma

A short film about love - Aşk üzerine küçük bir film




Orjinal ismi: Krótki film o milosci 
Tür: Dram
Yıl: 1988
İmdb: 8.2
Yönetmen: Krzysztof Kieslowsky

   Sıcağı sıcağına yazmıyorum bu filmi.İzleyeli biraz oldu ama hala görüntüleri aklıma geliyor.Filmin sonunda etkilediğini düşünmesem de şu an demek ki etkilemiş diyebiliyorum.

     Krzysztof kieslowsky'nin dekalog serisinden bir film basit gibi görünüyor ama düşündükçe derin bir film olduğunu görüyorsunuz. Kırık bir hikaye.Çok çok gerçek.Coşkulu aşk filmlerinden çok kırık aşk hikayeleri daha etkiler beni.Gerçeğe daha yakındır hayatın kendisine daha yakın.Hikayede bir gencin 30 yaşlarında bir kadına olan aşk hikayesi anlatılıyor.Onlarınki hikaye oluyor şimdiki birçoklarının yanında.O zamanlar aşk daha çok emek gerektiriyormuş demek.Daha hisli.Bu filmi içinizde hissediyorsunuz gerçek kokuyor adeta.Genç saflığı temsil ediyor ve ne güzel bilemezsiniz.İzleyince hak vereceksiniz inanın bana.Aşk masum bir şey ona göre.Aşkın masumiyeti yitirmesi ona ağır geliyor.Meşhur bir sahnesi vardır ki onun için bile izlenebilir-Gencin kulaklarına buz bastırdığı sahne-.Sinema budur!

   Son olarak o sahneden bir kare paylaşıp gidiyorum.İyi seyirler!



2 yorum:

  1. nefis film.
    bir de ölüm üzerine bir film var.
    bir deeee bleu.
    :)

    YanıtlaSil
  2. İkisini de izleyeceğim.:) Hoşgeldinn :))

    YanıtlaSil