9 Şubat 2014 Pazar

2000'li yılların en iyi 25 Filmi

Bu listeyi seviyorum ama tabi ki benim için büyük eksiklikler var.Örneğin çok sevdiğim İn the mood for love,Kill bill vol. 2 listede yok.En iyi olup olmadıkları tartışılır.Ancak yine de çok güzel filmleri içinde barındırıyor.Ben izlemediğim filmleri listeme ekledim.Listenin orijinal sitesi için tıktık Ayrıca filmlerin imdb sayfaları için isimlerine tıklayınız.Filmler beğeni derecesine göre değil yıllarına göre sıralanmıştır.

2000li yılların 25 en iyi filmi;

Almost Famous-Şöhrete Bir Adım (2000)

Benim sevmediğim bir film aslında.O yüzden pek öneremiyorum.Oyunculuk açısından iyi olsa da iyi bir işleyişe sahip değil.

American Psycho-Amerikan Sapığı (2000)
Seri katil filmlerini seviyorsanız mutlaka izleyin demeyeceğim zaten büyük bir ihtimal izlemişsinizdir.

Gladiator-Gladyatör (2000)

Çoğunun bildiği bir yapım.Şöhretini hak ediyor..Kesinlikle öneririm.



High Fidelity-Sensiz Olmaz (2000)
Bu filmi sevmiştim ancak izlemek için iyi bir müzik bilgisine ihtiyaç var.

Memento-Akıl Defteri (2000)
En iyi ters köşe filmlerden.Mutlaka izlenmeli.
A.ı. Yapay Zeka (2001)
Umut ve inanışın filmi.

Donnie Darko-Karanlık Yolculuk (2001)
Farklı bir havası var.İyi bir film.

28 Day Later-28 Gün Sonra (2002)
Gerilim-korku türü sevenler tercih edebilir.
City of god-Tanrı Kent (2002)
Büyük film,çok çok başarılı.Dogville,Schindler List gibi insanı inanılmaz etkileyen nadir yapımlardan.

Kill Bill vol.1 (2003)

Bu listede yerini hak eden ender filmlerden.

The Lord Of The Rings Return-Yüzüklerin Efendisi: Kralin Dönüsü (2003)
Yine başarılı serilerden.Hatta tüm kısımları güzel serilere pek rastlanılmıyor.Alien da bu tür serilerden.

Anchorman: The Legend Of Ron Burgundy-Anchorman: O Bir Efsane (2004)
İyi bir komedi filmiydi.Pek sevmediğim bir tür olsa da bunu sevmiştim.Özellikle hava durumu sunucusu rolündeki aktörü başarılı buluyorum.

Eternal Sunshine Of The Spotless Mind-Sil Baştan (2004)

Herkesin bildiklerinden.Ben yönetmenin diğer filmlerini de başarılı buluyorum.

Million Dollar Baby-Milyonluk Bebek (2004)

Children Of Men-Son umut (2006)

The Departed-Köstebek (2006) 

Pans Labyrinth-Pan'in Labirenti (2006) 
Hüzünlü ve gerçek hayata yakın bir masal.

No Country For Old Men-Ihtiyarlara yer yok (2007)
Detaylı yazım burada.

There Will Be BloodKan dökülecek (2007)
Detaylı incelemem burada.
2000li yılların en iyisi mi işte o tartışılır.
This İs England Iste Ingiltere Bu (2006) 

Zodiac (2007)

The Dark Knight-Kara Sövalye (2008) 
Bu seriyi seviyorum.
Ancak ilk filmini daha başarılı
 buluyorum.




District 9 -Yasak Bölge 9 (2009)
Uzaylılar hakkında yapılan
 en en iyi filmlerden.
Belgesel havasında ilerliyor.
Konu işleyişi olarak da başarılı.
Ve gerçekçi bir havaya sahip.

İnglourious Basterds-Soysuzlar Çetesi (2009)



Up-Yukari Bak (2009)
Dünya tatlısıdır kendisi..



2 yorum:

  1. heey bak şimdi bu listeye bakarsak, ben de kendimce yapıyorum böle listeler işte, benim listemde bu listeden sadece eternal sunshine var. bunun dışında, almost famous, memento, donnie darko, high fidelity iyi filmler ama en iyiler arasına giremez bence, diğerlerini de izledim ama hiçbiri en iyilere giremez ya bunların. in the mood for love benim listeme de giriyor. ama bak örneğin 2000'lerin en iyisi bence The Fall. sonraaa siyah kuğu var, billy elliot var. zeitgeist var, bu liste kötü yaaa :))))

    bi de, bloguna yazınca nolur ama lütfen bana haber verir misin pliz.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Bu daha çok en popülerler gibi bir şey olmuş aslında.En iyiler olmasa da çoğu sevdiğim filmler.The Fall mükemmel bir şey benim listeme de girer.

    Bloguma bu ara her gün yazmaya çalışıyorum.Bakalım istikrarlı olabilecek miyim. :)

    YanıtlaSil