26 Temmuz 2013 Cuma

Okudum/İzledim/İnceliyorum: A Clockwork Orange/Otomatik Portakal


Bugün Stanley Kubrick'in doğum günü ve ben usta yönetmenin uzun zamandır incelemeyi planladığım filmini yayınlamak için en doğru zaman olduğunu düşündüm.

Yazar: Anthony Burgerss 
Yönetmen: Stanley Kubrick
Yapım yılı: 1971

Öncelikle kitabını okudum.Kitabın yazarı  Anthony Burgerss .Kitabına bayıldığımı söylemek isterim.Kesinlikle çok iyi bir eleştiri...

Sosyal açıdan çökmüş bir toplumda şiddeti zevk unsuru haline getirmiş gençlerin ve suçluların ıslah edilmesi adına devletin uygulamaya çalıştığı yeni bir sistemin deneği kahramanımız.Alex denek olmayı kısa sürede hapisten çıkmak için kabul ediyor.Dışarıda bıraktığı ona göre zevkli hayata dönmeyi umarak.

Ve bundan sonra insanın şiddetinden çok daha büyük etkilere neden olan devletin şiddeti başlıyor.Çeşitli acı süreçlerden geçiyor Alex.Bu süreçler kahramanımızın kötü bir şey düşündüğünde bile hastalanması ve kendini kötü hissetmesi,sırf bu yüzden bunları yapmaya çekinmesi  sonucunu doğuruyor.Burada özgür iradenin tamamen devletin suçlulardan arınması! adına ortadan kaldırılmaya çalışıldığını ve insanın otomatikleştirildiğini görüyoruz.Alex önceden sadece kendi kuralları varken bir anda düşüncelerini bile söyleyemeyen birine dönüşüyor.


Benim için bir filmi film yapan ya iyi bir konu ya da görselliğidir.Ve böyle iyi bir konunun Kubrick'in aşmış yönetmenliğiyle buluşması dünyanın en iyi filmlerinden biri olmasını sağlıyor.İzlemeyenlere ve okumayanlara kesinlikle öneririm!




8 yorum:

  1. İzlenesi ve okunası..hemen listemin üst sırasına aldım:)

    YanıtlaSil
  2. Beğeneceğinizden eminim. :)

    YanıtlaSil
  3. alex'in kafasına takılan o şeyler benim senelerce kabusum oldu. neden? çünkü bana bu filmi on yaşında izlettiren bi halam var. sonra kitabı birilerinden hediye geldi, açtım, okudum, kapağı kapattığımda bak içinde kaldı korkacak ne varmış salak mısın nesin be dedim rahatladım. bol bol altını çizdim, bu arada kitabı okuduğumda 14 yaşında falandım. şimdi bu postu gördüm ve kazık kadar oldun nan aç bi adam gibi izle notu düştüm kenara. alex'in kirpiklerini her gördüğümde şahsınıza bi öpücük atıcam azizim. :*

    YanıtlaSil
  4. Kitabı 14 yaşında okumak isterdim ben geç kalmışım ancak 10 yaşın kaldıramayacağı bir film kesinlikle. :) Güzel bir şeye vesile oldum ne güzel :)

    YanıtlaSil
  5. kitap ta film de çok önemli di mi.
    yoğun biraz da.
    :)
    bak bi de if var eskilerden.
    lindsay anderson.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Yoğun bir film kesinlikle doğru bir tanım. :)

    YanıtlaSil
  7. blogunu cok beğendım takıp ettm senıde beklerım :http://ebubekiragbaba.blogspot.com/

    YanıtlaSil