15 Ağustos 2014 Cuma

En Sevdiğim 6 İntikam Temalı Film





Kill BillVol. 1 (2003) - Vol. 2 (2004)

Quentin Tarantino İmdb: 8,2

İkisini birbirinden ayrı düşünemezdim zaten.Tek film olacakken çeşitli engeller sonucunda Tarantino'nun iki kısıma ayırdığı bu şaheser benim için en iyi intikam filmlerinde 1. sırada.Ben dövüş sahnelerinin çoğunlukta olduğu filmlerden pek haz etmem.Ancak bu başka.Anime görüntüler eşliğinde ve harika müzik seçimleri ile birleştirilmiş gerilimi sonuna kadar sürdüren bu filmi defalarca izledim yüzlerce kez daha izleyebilirim.3. film de çekilse keşke.Bazı dedikodular dönüyor hatta imdb sayfası da var ama Tarantino çekmeyeceğini söylemiş.Bilemiyorum.



Oldeuboi (2003) / İhtiyar Delikanlı

Chan-wook Park İmdb: 8,4

Şaşırtıcı sonuyla en sevdiğim filmlerden kesinlikle.Ancak sadece sonu değil film genel olarak gerçekten çok başarılı.Cinneti kesinlikle hissediyorsunuz.Birçoklarına rahatsız edici gelebilir.Ancak ben bayılmıştım.İntikam temalı film listelerinde en üst sıralarda olan bu filmi izlemenizi öneririm.














Taxi Driver (1976) 

Martin Scorsese İmdb: 8,4

Bu sefer belirli bir kişiye karşı değil toplumda yer alan çarpık sisteme karşı intikam alan bir taksi sürücüsünü izliyoruz.Yönetmen Martin Scorsese izlediğimiz ise Rober de Niro'nun en harika halleri olunca büyük bir haz verdiği kesin.






 Kokuhaku (2010) / İtiraf

Tetsuya Nakashima İmdb: 7,9

Öğretmen öğrenci ilişkilerine farklı bir açıdan bakan bu şöleni en az 3 kere izlemişimdir.Her karakterin itiraflarından oluşan ve bölüm bölüm ayrılan bu film inanılmaz bir kurguya sahip.Çok farklı gri bir havası var.Geniş bir incelemesini yapmak istiyorum bu yüzden fazla uzatmayacağım.Mutlaka ama mutlaka izlemelisiniz.


La Piel Que Habito (2011) / İçinde Yaşadığım Deri

Pedro Almadovar  İmdb: 7,6

Bu filmi herhangi bir yorum okumadan izlemeli.Çünkü yazılanlar filmin tüm sürprizini kaçırabilir.Sonu çok şaşırtıcı ve yine farklı bir intikam hikayesi.






















Leon : The Proffesional (1994)/ Sevginin Gücü 

Luc Besson İmdb: 8,6

Nasıl unuttum ben inanamıyorum.En sevdiklerimdendir halbuki.En iyi intikam temalı filmlerdendir.Herkes bildiğine göre konusunu bile anlatmıyorum.Bir daha bir daha izleyeceğiz.

12 yorum:

  1. Taxi Driver açık ara favorim ama Oldboy'u da çok severim. İçinde yaşadığım deri'yi izlemedim onu da listeme ekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Taxi Driver benim de favorilerimden. :)

    YanıtlaSil
  3. taksi şoförü var ya benim tüm sinema içinde en sevdiğim film yaaaa :) pedro adamım yaaa :) intikam bilmiyom ama :) izleyim. :)

    YanıtlaSil
  4. İçinde Yaşadığım Deri izlediğim en ilginç sona sahip filmlerden birisiydi, daha doğrusu dediğiniz gibi beklentisiz ve yorumsuz izlenmeli. Pedro Almodovar ile Antonio Banderas isimlerinin tek çizgide buluşması da ayrı hoş. Harika bir liste olmuş, bu tarz filmleri seven biri olarak listedeki tek izlemediğim olan Kokuhaku / İtiraf, onu da yaz gecesi sinema keyfine sayenizde alıyorum o halde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim.Kokuhaku diğer filmlere nazaran daha düşük tempolu olsa da iyi bir film.Umarım beğenirsiniz. :)

      Sil
  5. kokuhaku şimdi izledim. tuş oldum valla neydi yahu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kime tavsiye ettiysem beğendi. Senin de beğenmene sevindim. :)

      Sil
  6. yaw arkadaş demin taxi driver 'ı izledim hayatımdan 1.53 saati çaldınız bu kadar gerek siz zaman kaybı bi film olurmu ya keşke süt kardeşleri izleseydim.madem film istiosunuz ''no mercy'' izleyinde görün.intikamın kralı bu filmde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler değişken tabiki.Söylediğimiz filme bakacağım.

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. İyi olurum umarım.Teşekkürler sorduğun için deeptone :) Sen iyi misin hı? :)

      Sil