16 Ağustos 2014 Cumartesi

The Innocents/Masumlar (1961)


Yönetmen:  Jack Clayton
Tür:  Korku
Yapım: 1961
İmdb : 7,9

Bugün çok fazla bilinmediğini düşündüğüm tam bir psikolojik gerilim filmi olan The İnnocents hakkında birkaç kelam edeceğim.Öncellikle Henry James'in The Turn Of The Screw (Yürek Burgusu) adlı romanından uyarlanmış.Ayrıca belirtmek isterim ki en iyi uyarlama senaryo ve en iyi ingiliz filmi kategorilerinde Bafta ödülünün sahibi.Ben Martin Scorsese'un en beğendiği 11 korku filmi listesinde görüp izlemeye karar verdim.

Kraliçe Victoria İngilteresi'nde geçen filmde bir papazın kızı olan Bayan Giddens deneyimsiz olmasına rağmen iki yetim ve öksüz çocuğa dadılık yapması için amcaları tarafından teklif alır.Londra'nın dışında Gotik Bly House'da dadılık görevine başlar.Ev çok büyük,ıssız ancak doğanın bütün güzelliğini gösterdiği yerdedir.Her şey düzgünken geçen sene dadılarının intihar ettiğini ve ondan birkaç ay kadar önce de diğer bir uşağın öldüğünü öğrenir ve bunu araştırmaya başlar.İşler bundan sonra iyice karışır.

Konu anlatımı olarak başarılı buldum.Başları yavaş ilerlese de aralara gerilim ve korku ögelerinin serpiştirilmesi ile sizin için film bir gizeme dönüşüyor.Bu belirsizliği çeşitli teoriler ile çözmeye çalışsanız da filmin gerçeğine pek yaklaşmıyor.Ayrıca diyaloglar oldukça zekice oluşturulmuş.
Dış çekim görüntüleri enfes.Kamera açıları da çekim yılına göre başarılı.The Others'ı etkilediği aşikar.Onu seven bu filmi de sever.

Rosemary's Baby'de karşımıza çıkan kadın sesi ile gerilim sağlama etkisi burada küçük bir kız tarafından sağlanıyor.İlk dakikalarda küçük kızdan bu şarkıyı dinlediğinizde iyi bir film izleyeceğinizi anlıyorsunuz.Bunun dışında çığlık sahneleri sinir bozucu ve geriyor.Ayrıca vurucu bir sonu olduğu söylenebilir.



Çocuklar özellikle Miles karakteri çok iyi bir oyunculuk sergilemiş.Bu yaşta bu yetenek harika.

Bu filmin öncesinde olan olayları anlatan 1971 yapımı The Nightcomers filmini de izleyeceğim.

3 yorum:

  1. izlicem tamaaaaam :) ama öyküyü okudum ya ama bak hatırlamıyom şimdi. henry james herşeyini okudum ki :)

    YanıtlaSil
  2. Hic okumadim ama kenara not edeyim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. henry james. klasiklerden iyi. thomas hardy filan gibi işte. iyidir yani :)

      Sil